Oslo, Norveška, junij 2019

Značke

, , , , , ,

Ker rad potujem ter vedno poskusim potovanje združiti še z športom oziroma outdoor aktivnostmi, temu tudi tokrat ni bilo nič drugače. Je pa bilo to potovanje nekoliko posebno, saj je bilo to naše prvo večje potovanje kot družina.

Zakaj Norveška in mesto Oslo? Na povabilo prijatelja Paula, smo se takoj podali v akcijo. Paul nas je povabil zato ker bo na Norveškem samo še to poletje, saj se s punco Sandro v jesen vrneta v Francijo.  Nisva veliko premišljevala in odločili smo se, da GREMO, saj tako “poceni” potovanja na Norveško verjetno ne bova več doživela, poleg tega pa še obiščemo prijatelja, katerega vidim vsako drugo leto če je sreča, da se uskladimo. 😉

img_20190530_114301

Zavrh v Slovenskih goricah, Prekmurje.

Potovanje smo začeli 31. maja z vožnjo čez Slovenijo, kjer smo najprej raziskovali Prekmurje. Obiskali smo dve točki Slovenske razširjene transverzale: Zavrh v Slovenskih goricah in nato še Selo v Prekmurju, zatem pa nadaljevali z vožnjo na Madžarsko. Na poti do Budimpešte od koder smo tudi leteli do Osla smo se ustavili še ob Jezeru Balaton, natančneje v mestu Siofok. Ob našem obisku je bilo mesto še bolj kot ne prazno in se je “počasi” pripravljalo na prihajajočo poletno sezono. Čutiti je bilo da se tukaj poleti kar tre ljudi. Jezero Balaton imenujejo tudi “Madžarsko morje”, saj je dolgo kar 77km, ter Madžari pravega morja nimajo. Prvi dan smo zaključili v Budimpešti, kjer smo prespali v kampu Camping Arena. Ta kamp zelo priporočam, saj je zelo lepo urejen, cenovno ugoden, zelen in izpred kampa je urejen javni prevoz do centra mesta (cca 20min). Naslednji dan smo to tudi izkoristili in se odpravili na ogled mesta še pred večernim letom na Norveško.

rhdr

Budapest

Zakaj smo leteli iz Budimpešte? Ker smo bili časovno omejeni glede na moj dopust in prijateljev čas, se nam je najbolj poklopil let iz Budimpešte.Ko potuješ z dojenčkom moraš v ceno letalske karte računati tudi prevoz vozička in/ali avto sedeža (lupinice) ter njegove letalske karte. Norwegian airlines je v tem pogledu res poceni saj je Jakob potoval za zgolj 5€ in imel vključen brezplačen prevoz tako vozička kot lupinice, seveda pa ni imel svojega sedeža ker je še premajhen. Občasno so leti v Oslo zelo poceni tudi iz bližjih Benetk ali celo Pule.  Ker pa za naš termin ni bilo ugodnih letalskih kart iz bližnjih letališč, sem bolj kot ne gledal letališča Budimpešta, Munich, Dunaj in Milan, do katerih je približno enak čas vožnje(cca 5h).  V Budimpešti s Stašo še nisva bila, tako da sva izlet do letališča podaljšala za dva dni ter si ogledala Budimpešto.

frem

Time to fly. Budapest airport

Potovanje z dojenčkom je nekoliko bolj zapleteno in potrebuje nekoliko več organizacije, kot če bi na potovanje šel sam. Ker zelo rad planiram potovanja, ter jih tudi do potankosti načrtujem, ni bilo nič prepuščeno naključju.

Let iz Budimpešte v Oslo je minil kot bi mignil hitro (slabi 2,5 uri) in že smo pristali na letališču v Oslu, kjer nas je v pozni večerni/nočni uri pričakal prijatelj Paul. Odpeljal nas je do njihovega doma kjer smo bili vsi skupaj nastanjeni naslednjih 9 dni.

sdr_HDRB

Out of Oslo city, forest and lakes.

Prvič smo bili na Norveškem, pa zagotovo ne zadnjič. Dežela naju je navdušila z čudovito neokrnjeno naravo in lepimi razgledi. Kljub temu, da smo obiskali samo Oslo z bližnjo okolico, smo na Norveškem zelo uživali, veliko novega videli in se naučili ter z ciljem da se vsaj še 1x vrnemo nekam bolj na zahodno obalo ali proti severu, kjer bodo razgledi na fjorde še bolj fascinantni… 🙂

Nekaj zanimivosti, ki sva jih opazila:

  • Norvežani so bolj zaprti za komunikacijo, vendar zelo pošten narod.
  • Vsak drugi se ukvarja s športom (zelo aktiven narod – popoldan veliko ljudi teče/kolesari…).
  • Semafor za prehod za pešce ima dve rdeči luči in eno zeleno.
  • Mladih družin praktično nisva zasledila.
  • Javni prevoz je zelo lepo urejen in deluje na sistem poštenosti. Kupiš karto preko avtomata ali mobilne aplikacije in greš na vlak/tramvaj/avtobus… Ni kontrol, če te dobijo brez karte je zelo visoka kazen.
  • Oslo je zelo zeleno mesto (veliki zeleni parki, ulice in vrtovi polni dreves ter drugega rastlinja).
  • Vreme se zelo hitro spreminja. V enem dnevu je lahko 3x sonce in 3x vmes dežuje. Domačini ne uporabljajo dežnikov vendar nosijo dežne plašče, Gore-tex in podobne jakne. Dež na Norveškem ni enak dežju v Sloveniji. Na Norveškem je dež bolj v smislu pršenja…
  • V Oslu je 80% električnih avtomobilov, ta procent malo pade ko posplošimo na celotno Norveško vendar je še vedno zelo visok. 🙂
  • Kot mestni prevoz se velikokrat uporabljajo električni skiroji. Ne vem kako deluje ta sistem vendar skiroji ležijo vsepovsod po mestu… v stilu principa: “ko zmanjka baterijo oziroma ko si na cilju ga pusti ob robu pločnika”. Predvidevam, da jih podjetje locira z GPS-jem in pobira ter vozi nazaj v polnilnice oziroma na neke prevzemne točke.
  • Material, ki prevladuje je LES. 🙂 Veliko je lepih lesenih hišk in vrtov z leseno ograjo. Tudi letališče je bolj kot ne iz lesa.
img_20190609_095226

E-cars 🙂 Brands that dominant are: Volkswagen eGolf, BMW, Nissan & TESLA cars.

Kaj smo v Oslu počeli, obiskali:

  • ogled mesta (zelo priporočam razgled z Opera house),
  • pohodi in teki v okolici Osla,
    • pohod na Vettakollen (priporočam, saj je zelo lep razgled na fjord in celotno mesto Oslo)
    • nekaj lepih jezer: Bogstadvannet, Strømsdammen, Sognsvann (lep tekaški krog okoli cca 3km), Maridalsvannet, Båntjern (majhn, prijeten kraj, divje in dostopno z javnim prevozom + 30min hoje)…
  • ogled skakalnic – Holmenkollen
  • The Vigeland Park (priporočam), The Royal Palace…
  • 1x sva s Paulom šla kolesarit ob morju proti Bunnenfjorden-u (fjordu)
  • nastop na lokalni tekaški tekmi na hrib Mellomkollen (4km, +360m)
img_20190608_095631-1

View from Vettakollen (419m), hill above Oslo city.

Nekatere cene in nekaj nasvetov v kolikor komu pride kaj prav:

  • Madžarska “elektronska” vinjeta (račun): tedenska 3500HUF =10,54€ ali mesečna 4780HUF = 14,40€
  • Arena Camping Budapest (2 odrasla, 1 dojenček, avto/mini camper) – 24,5€/noč
  • Budapest Airport Holiday Parking Lite za 10 dni: 8800HUF = 26,51€
  • Letalske karte Norwegian air: Budapest – Oslo, letališče Gardermoen (povratna) – 231,28€
    • 2x ročna prtljaga (oba leta), 1x osebna prtljaga in rezervacija skupnih sedežev (samo za let v Oslo).
    • Zakaj priporočam Norwegian: Jakob potoval za cca 5€ od tega je imel vključen free transport vozička in lupinice za v avto.
  • Fast food v Oslu (zdrav obrok): 2x zelenjavni hamburger (nekaj v tem stilu), 1x mini pomfri, 1x 0,5l gazirane pijače = 20€
  • Vlak Oslo center do letališča cca 10€/oseba. Paziti je potrebno ker na letališče vozita dva vlaka. En je javni vlak (isti ponudnik kot za ostali javni transport po Oslu) in drugi je Airport express train (dražji). Mi smo potovali z cenejšim in še vedno so to vlaki, ki presegajo hitrost 200km/h+… 🙂

[VIDEO]

[Še nekaj več slik]

 

This slideshow requires JavaScript.

Grossvenediger (3666m)

Značke

, , , ,

V nedeljo, 31. marca smo se odpravili na Grossvenediger. Gre za najvišji vrh v Avstriji na katerega se je moč povzpeti s turnimi smučmi in prav z vrha tudi smučati v dolino. Najvišji je seveda Grossglockner vendar se s smučmi ne da prav na vrh, še veliko težje pa bi bilo z vrha smučati. Prvotna ideja je bila moja, ki pa ni požela veliko interesa dokler zanjo ni slišal Anže Šenk. Na hitro smo se dogovorili in na koncu se nas je nabralo kar sedem in tako smo na turo odpotovali kar z kombijem. Ture so se poleg mene udeležili še trije člani AO Idrija in trije člani GRS Jezersko.

Budilko sem imel nastavljeno za 1:00 (po starem času, saj se je ura zamenjala ob 2:00), odpeljal sem se do Godoviča, tam pa se pridružil ostalim in skupaj smo se odpeljali do Kranja kjer smo se presedli v kombi. Na smuči smo stopili ob 6:45, sneg pa je segal še čisto do doline (parkirišča). Vzpon je potekal po dokaj trdem snegu, včasih tudi malo bolj ledenem. Vrh smo dosegli v dobrih štirih urah, pri vzponu pa premagali 2250 metrov višinske razlike v dobrih 14 km. Spust je sprva potekal po nekoliko tršem snegu, pod višino 3000 m pa je bil sneg že malo odjužen. Smučali smo vse do doline, le vmes je bilo potrebno 2x stopili s smuči saj je bilo potrebno prečiti ogromne (snežno/zemeljske) plazove. Sam sem s turo izredno zadovoljen, saj smo dan preživeli v dobri družbi in v lepem vremenu. Grenak priokus so mojemu doživljanju ture dali le tekmovalni turni pancerji saj so me zelo tiščali in sem imel posledično velike probleme z bolečinami v stopalih. Glede na to, da sem letos na smučeh stal le nekajkrat, ni nič čudnega…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I love this kind of views. 🙂

Smuči bom bolj kot ne do naslednje zime pospravil, razen če se pojavi kakšen mikaven skok v Centralne Alpe. 😉

Hvala celotni ekipi za super družbo. Bomo še kdaj morali ponovit.

Jure

Povezava do GPX poti na Stravi: https://www.strava.com/activities/2255831259/embed/140b075e7baeacddd85fef7f59578cfc51dacb50

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Part of the team – fast & light

 

Happy new year 2019!

Značke

, ,

Leto 2018 se izteka in kot vsako leto si vzamem čas in opravim pregled starega leta in hkrati zapišem cilje za novo leto. Letošnje leto je bilo res posebno, pa ne po tekmovanjih ali po opravljenih plezalnih vzponih, ampak po tem da se nama bo prav kmalu s Stašo pridružil nov član družine. 🙂

AirBrush_20181209112001

V letu 2018 sem se bolj kot ne posvetil športnemu in alpinističnemu plezanju, še vedno pa nisem pozabil na ostale športe kot so turno smučanje, gorski tek, kolesarjenje, sup, kajak itd.

DCIM100GOPROG0062266.

Stand up paddling in Portopiccolo Sistiana (Italy).

Kot vhunec sezone bom zagotovo izpostavil tekimovanje Monte Rosa Sky Marathon (35km +/-7000m) s startom na 1900m in obratom na 4554m. Tekmoval sem skupaj z Bojanom Ambrožičem in uspešno pretekel progo v 6,5h. Ob prijavi na to tekmo nisem vedel kaj naj od te dirke pričakujem. Pred tem nikoli nisem bil nad višino 3500m, kaj šele tekel na tej višini. Izzivov in vprašanj pred dirko je bilo veliko: “Bom zmogel?”, “Kako bom prenesel višino?”, “Kakšna bo temperatura na 4554m in kako se obleči?”, “Kako bom treniral in ali bom lahko sledil vedno dobro pripravljenemu kolegu Bojanu?”…itd. Dirka me je motivirala da sem treniral na polno in tekma je uspela v najlepšemu možnem spominu. Kako sva se z Bojanom imela na tekmi si lahko ogledate tukaj: VIDEO

RDJG1728

Wall of fame after the Monte Rosa sky Marathon. 🙂

Monte Rosa Sky Marathon me je tako zelo navdušila k osvajanju štiritisočakov da sem jih samo v letošnjem letu nabral kar 6, brez predhodno načrtnega plana. Kljub temu da sem na prvo mesto v spodnjem seznamu postavil Mont Blanc, pa mi je definitivno bil najlepši prav najnižji v seznamu štiritisočakov. Piz Bernina po grebenu Biancograt je prava jesenska poslastica, katerega (beli) greben opisujejo kot najlepšega v celotnih alpah.

  • Mont Blanc (4810m) iz Courmayeur-ja
  • Signalkuppe (4554m) – 2x
  • Dôme du Goûter (4304m)
  • Castor (4228m)
  • Piramide Vincent (4215m)
  • Piz Bernina (4048m) – greben Biancograt (III, AD/AD+)
  • Piz Palu (3901m)
  • Grossglockner (3798m) – Stüdlgrat (III+/A0)
DCIM100GOPROGOPR2154.
Me and Bojan on the top of Mt. Blanc (4810m).

Tekom leta se je nabralo kar nekaj lepih letnih alpinističnih smeri. Izpostavil bi zgolj nekaj najlepših:

  • Mala lojtrca – Bulfoni-D”eredita (250m, IV+/III) in Ive-Piemontese (250m, IV/III-IV)
  • Zapotoški vrh – Likar/Markič (200m, IV+/IV)
  • Visoka Bela Špica – Severni raz (280m, IV+/III-IV)
  • Lešarjeva peč – Ribina smer (400m, IV+/III-IV)
  • Pinnacolo del Vallone – Via Metzger (Spigolo Nord) (400m, IV/III)

Še nakaj zimskih in lednih smeri:

IMG_8729

Ice climbing close to Vršič pass. Right ice waterfall below Prisojnik.

Na Čiginju v smeri Platagonija sem izpolnil tudi cilj preplezati prvo smer z oceno 6b, kar mi je uspelo že spomladi. V septembru sem bil skupaj S stašo in prijatelji na Majorki kjer smo en teden raziskovali športna plezališča.

Leto 2018 lahko suvereno zaključim kot zelo uspešno. Ob redni službi, opravljanju magistrskega študija, ter selitvi iz Tolmina v Idrijo in delni prenovi hiše sem doživel veliko novega. V leto 2019 vstopam še bolj motiviran in v želji da nama bo najin nov družinski član prinesel še dodatno motivacijo v športu in vseh drugih ciljih, ki jih imava.

IMG_7780

My way is my decision @TinaMaze

V letu 2019 ne nameravam tekmovati, ampak zgolj uživati v športih ki so mi najljubši, ob enem pa čim več dni preživeti visoko v gorah. Nekaj planov sem zapisal spodaj, še več pa se jih mota po glavi… 😉

  • Fast&Light – Haute Route, najbolj znano turno smučarsko prečenje v Alpah (FRA)
  • Matterhorn, prečenje Liongrat&Hörnligrat (ITA/SUI)
  • preplezana prva športna smer 6c

Šrečno novo leto 2019! Želim vam veliko zdravja, sreče in osvojenih vrhov.

Jure

361237

Matterhorn, 4478m #goals